Jobb...

Japp, nu har jag snart jobbat en vecka. Det har varit jobbigt som bara f-n! I alla fall idag (torsdag) då jag fick sopa löv på en parkering. Men jag får ju betalt för jobbet. Skönt att tjäna egna pengar och verkligen känna att man sliter för de också, mycket skönt.
Medans alla andra ligger hemma och slöar pch latar sig, vilket är rätt skönt, så sliter jag häcken av mig. Och trots att jag är i södertälje varje dag så ser jag inte en enda kotte av min klass eller någon man känner. Det är ju i såfall Angelica, Glenn och Kristina som man har sett av. Faktiskt var Glenn uppe med tuppen i söndags, stod mellan birkakorset och brunnsäng där han stod och chilla med en red bull i handen, vid 12 tiden, det är ju tidigt på ett lov. 
Men annars är det ingen annan som jag sett...vart är ni någonstans??? 
Jag får gå runt och kratta, byta lampor, sopa etc...jobbigt vill jag säga. 
Men det är ju ingen annan som jobbar utom jag, jag brukar tänka lite på det och känna mig duktig som jobbar och tjänar pengar. 
När man sedan kommer hem är det mat, (kanske träning), lite vila och sängen. Så jag har inte tid att blogga och vara inne på msn riktigt. 
Ja, men imorgon så är det en ny dag, och jag jobbar bara till halv ett! Woho! vad skönt, annars slutar jag vid 4. 
(Saknar många<3) 
Igår så kom Nicklas förbi, vi lira lite tv-spel och körde moppe. Det var trevligt, sedan kom nicklas pappa förbi, Roger. Roligt att se han, det var ju ett tag sedan. 
Nu har jag haft första provträningen för FF Södertälje...jävlar vilket tempo! Skönt med ett sånt tempo vill jag säga, jämt emot järna där det är rätt slött och så. Men jag undrar om jag vill sattsa där eller inte...de är så mycket bättre än mig och så...kommer jag lyckas? jag kommer i alla fall ge det tid.
Jag längar tills nästa vecka då det är match igen...jag har ju gjort 3 mål på de 3 senaste matcherna och nu fungerar allt för mig, synd nog så förlorar vi hela tiden. Men det är ju inte med några jättesiffror, men typ 5-3, 9-7...ja, ni ser ju själva.

Men nu ska jag gå, Ha det bäst allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0