Match eller inte...?

Ja, då var det match igen...denna gång på en söndag. Men nu är grejen den att jag är lite små hostig, snuvsig och så skada jag mig klantigt nog på idrotten, det ska vi inte gå in på, det var för pinnsamt. 
Så min fråga är, ska jag gå på matchen eller inte...fick precis tips från andré (min klasskompis) som även är en fin vän, att om jag känner mig sämre på lördag kväll, så ska jag skita i matchen. Jag ska tänka på det, men det är väl kroppen som säger till om den kan eller inte. Det är lika dant i alla saker som man gör, ibland kan jag exempelvis bli jättesugen på mjölk, då kan jag dricka någon liter bara rakt av. Jag kan ju säga att det inte är så smart av mig att göra så, jag tål mjölk, men dricker jag för mycket så kan jag få magproblem och så, inte roligt, så jag tänker mig alltid för när det gäller den biten.
Vissa känner ju till mitt mjölkproblem och det finns en person som tog fram fakta och allt till mig, Tack Josefine! Jättesnällt av dig, jag har läst varenda rad och minskat mitt mjölkdrickande.

Vill bara säga att Josefine är en mycket fin vän, som alltid kommer finnas i mitt hjärta. 

Lite nervös är jag också, jag ska börja provträna med FF Södertälje (fotboll) på tisdag. Hoppas det går bra, de har ju 22 pers i truppen, men bara en är vänsterfotad, så jag kanske har lite förtur eftersom jag är vänsterfotad, vad vet jag. Men om man säger något till andra lirare i Järna, så säger de förädare, svikare etc...det känns inte så bra. Men jag kanske inte trivs, jag kanske inte får lira överhuvudtaget, då är det klart att man lirar kvar i järna. Men det känns som om jag vill utvecklas som fotbollsspelare, och om jag utvecklas där kanske det är något annat lag som vill ha mig sen, som är lite bättre, man måste börja klättra någon gång...jag har bestämmt mig för att det ska hända på tisdag. 
Men som sagt, den stora frågan är, Ska jag spela på sondag eller inte? Vad tycker ni? 

Nej, nu måste jag slagga. Godnatt och sovgott med er alla!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0