Misslyckad dag...

Idag har det varit jäkligt misslyckat för min del, ingen dag har nog varit så dålig som denna.
Man vaknar upp halv 7 och äter frukost och gör sig klar, sedan går man ut till bussen som går 07:40 utanför mitt hus. Jag sätter mig på bussen med skolväskan och idrottsväskan, helt omedvetande om vad som skulle hände denna eländiga dag.
Det hela börjar med historian, lärarna fick inte igång filmen Gladiator, som vi skulle se. Efter många om och men får de tillslut igång filmen, men då var det bara en halvtimme kvar på lektionen, så vi hann inte se så mycket av den. Många satt i alla fall tysta och titta på filmen :). Det blir man lite less på, att lärare och datorer inte går ihop på något sätt och då fungerar inte det mesta, så som historialektionen. Jag ville inte missa en sekund av filmen, och så fick man se så lite, det blev man lite besviken för.

Sedan var det idrott där vi körde en rolig sport som heter Ultimate, där det går ut på att kasta en Frespey (stavning), mellan två konor som ska vra målet. Kan ju säga att vårat lag slog ju allt och alla, men spela lika en.

Lunch, Korvstroganoff blev det, mycket gott faktiskt.
sedan var det dags, det som (nästan) alla var nervösa för, redovisningen inför klassen om sin ideologi. Jag hade feminism med Jytte och Nettan och det gick jättebra för dem, men förm mig gick det sämre, jag stod och stammade och tappade mig på min röda tråd på det papper jag hade framför mig...dåligt gick det och jag kände mig besviken och illa till mods, rädd av att jag ska få IG-. Detta var andra misslyckandet, som vi i skolan kallar "Fail".

I slutet av dagen stod jag vid mitt skåp, jag skulle hem. Men så kom det fram två tjejer och ville ha en intrvjuv person till skoltidningen. André, som stod brevid mig sa att jag såg bra ut och att jag skulle vara med, jag sa "ja" och det borde jag inte gjort, de ställde en fråga som jag inte visste ett skit om, och när jag stod och stammade (igen) så garva André så att tårarna rann, gud vad pinsamt.

Men anyway, jag gjorde Lindberg och André sällskap en liten bit när jag sneglar bakåt och ser att bussen kommer, då börjar jag springa och hann precis, rätt stolt faktiskt :).
Men till mitt tredje misslyckande, jag stod och väntade på bussen. Anledningen till varför jag tar bussen istället för tåget är så att man kan lyssna mer på musik, eftersom det tar längre tid så hinner du sova en bra stund och den stannar precis utanför min dörr. Men jag stod där hursomhelst, och tittade på den buss som kom och parkera precis brevid mig, eftersom att det stod "Ej i Trafik" och att bussen skulle avgå om 6 minuter, trodde jag att det var Norrvrå bussen, jag gick på och visa busskortet så artigt och satte mig ner. Sedan tittar jag upp på monitorn när bussen rullar och upptäcker till min stora förvåning att det står 787 Lina Hage. Jag tittar bakåt och där står Norrvrå bussen, jag gick av vid centrum och gick ner till station där jag fick ta tåget. Ändå inte så dumt, skönt att komma hem lite snabbare :). 
Som sagt, min dag har inte varit den bästa. Detta bevisar bara att om man är uppmärksam och alert, så kanske inte detta skulle ha hänt överhuvudtaget.
 
Men nu är det snart dags för innebandyträning, btw vi har match imorgon, 19:15 börjar matchen om någon är sugen att komma och titta. Motstådet heter Telge p 93, undrar vad de gör i vår serie som heter 92-serien. 

Men nu måste jag gå, Ha det bra allihop! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0