Fredagar och en nervös helg...

Helgen för mig är minst sagt nervöst. Först så ska man ut och övningsköra, sedan ska man till ett par personer som precis fött ett barn, en liten bebis som heter Linnéa. Men grejen är inte bebisen, grejen är den att man inte träffat dessa personer på hur länge som helst, känns lite nervöst. Sedan har vi ju också matchen på söndag, mycket nervöst, jag är jämt nervös innan matcher, då dyker det jämt upp frågor i huvudet som exepelvis, Hur ska det gå? Kommer jag att spela bra? etc...
Så en nervös helg väntar, hoppas den blir lyckad...

Sedan kommer vi till fredagar, en utav de varsta dagarna som finns. Visst alla säger att det är dagen då man får vara uppe sent och att helgen kommer. Men jag som går på gymnasiet måste ju gå till 4 varje dag nästan och fredagar går jag till halv 4...känn på den. Men jag vet att det är en person som har ett sämre shema, så jag ska inte säga något. Men i allafall så är inte tiden något stort problem, utan det är en viss lärare som har fel i skallen. En utav våra medielärare, hon kan mycket, visst. Men när det kommer till punkt så tror hon att vi kan allt redan...vi ska göra ett reportage, vi skulle ha intervjuverna klara idag, alla bilder och så, men det sa hon inget om. Hon säger bara hela tiden "Jag tyckte jag var så klar och tydlig" men grejen är den att hon inte är tydllig alls, och inte klar...hon säger till oss att titta i planeringen, men vad gör det om hon påminner oss lite då och då...då skulle allt gå så mycket lättare. Dessutom har hon jättehöga krav på oss, jag blir så sur och när man ska komma med en bortförklaring så ska den vara bra, minst sagt utmärkt för att man ska slinka förbi...men då går det i alla fall inte, och när man försöker förklara något får hon utbrott och ska slänga ut orden ur munnen. Nej, fan jag pallar inte henne...att man ska ha henne i 3 år, herregud, det kommer jag inte överleva.
Sedan direkt efter har vi datorkunskap, förr var det skittrist, men nu är det roligare eftersom vi nu håller på med PowerPoint. Illa är ju det att jag inte har det programmet på min data...menmen, jag får jobba i skolan med det.
Men min fredag börjar skönt i allafall...börjar 10, så jag klagar inte på det, men våran lärare...NEJ! det bara skriker NEJ! om henne!

Men nu börjar jag bli trött, ska jag orka övningsköra imorgon (lördag), så lär man vara utvilad.

Godnatt Sovsött nu! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0