Optimalonsdagar och VM kvalet

Optilmalonsdagar är så himla sköna, jag skojar inte när jag säger att det är nog bland de bästa onsdagarna så långt!
Jag vet inte vad vi ska ha nästa onsdag, men det får mer än gärna fortsätta såhär.
Förr förra onsdagen blev det bio, förra onsdagen fick man gå hem när man ville och denna onsdag spenderades på Södertälje IP där vi idrottade genom dagen och fick sluta tidigt, halv 12 tror jag vi fick gå... eller efter spjutkastingen.

Jag faila på 100 m, jag sprang in på fel bana och störde löparen bredvid, jag trodde nämligen att man skulle följa mönstret på banan... men man skulle egentligen bara springa rakt fram egentligen. I och för sig var det ju många som gjorde samma misstag som jag i början, men det ordnade sig senare.

Diskus ska vi inte prata om, det gick dåligt... lika så kula, längd, höjd och spjut. Nej, friidrottare ska jag nog icke bli. Men kul var det att springa 100 m iaf.

Sen när man kom hem var det sovstund i en timme lite drygt, sen vila, serien Smallville, lite simpsons samt family guy.

Jag fick gå och handla också, vi var tvunga att ha hamburgedressing och redan nu kan ni lista ut vad vi åt idag, jo, nämligen just Hamburgare.

Fotboll sen, Malta- Sverige... var ingen rolig match att titta på, det enda som var sevärt var väl de sista 20 minuterna, när Tobias Hysén kom in på plan. Han var en riktig injektion på plan, sprang, passa och gjorde allt rätt... utom sina avslut. Marcus Berg och Sebastian Larsson kom också in i spel, och det var just Berg som avgjorde tillställningen med ett skott på en Maltansk spelares knä, som gick in i mål. Berg sa själv efter matchen att han tar på sig målet, vilket var fräckt sagt eftersom det var ett självmål från maltabacken.
Matchen slutade 0-1 till Sverige och nu ser det bra ljust ut mot Danmark, eftersom Anders Svensson, Kim Källström (för övrigt min idol) och Olof Mellberg, inte fick gula kort och får fortfarande spela mot Danmark (de alla tre hade ett gult kort innan match också, så skulle de få ett till skulle de ej få spela mot Danmark och det skulle ju vara förfärligt!). Samt att Sverige nu är uppe på 2.a plats, Danmark fick också bara lika borta mot Azerbadjan (1-1), och har 18 poäng och Sverige har nu 15. Skulle Sverige vinna mot Danmark på Parken (Danmarks nationalarena) så skulle Sverige ligga lika poängmässigt, men danskarna skulle fortfarande vara 1.a pga målskilnaden lagen åt. Sverige har en chans att komma 1.a i gruppen och bli direktkvalificerade till VM i Sydafrika förutsett att Danmark förlorar sina två sista matcher här i kvalet och att Sverige vinner sina sista två. Skulle Sverige förlora mot Danmark, så kan det bli konsekvenser, både Ungern och Portugal börjar få vittring om 2.a plats och Sverige kommer att få kriga för att få behålla den. Kommer inte bli lätt, så jag önskar svenska landslaget Lycka Till! Ni lär behöva det.

Jaja, det där var som en sammanfattning som ingen kommer orka läsa, men men...

Nu ska jag göra lite spanska, sen ska jag sova minnsan. Det är en dag imorgon också.
btw, min hosta har blivit bättre... nu börjar man bara att bli snuvig istället. Aja, man blir sjuk på hösten, så är det.

Godnatt och sov så sött med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0