Tjena!

Nej, nu tar jag om detta.... Blogga är faktiskt ganska roligt, bara det att man inte har tid eller ibland inte tänker på det.

Nu tar jag en nystart på bloggen, nu ska jag nämligen blogga lite då och då. Då man känner för det liksom, nu har jag ju inte bloggat på ett tag och det är bara för att jag har glömt bort min blogg, jag la den på hyllan en dag och sen har den bara
legat och dammat, men nu är det alltså dags att damma av denna blogg.

Därför heter min rubrik Tjena! för det är oftast så jag hälsar och hälsar alltså en ny-gammal blogg välkommen.

Det har hänt mycket sedan det senaste inlägget ser jag, nu går jag ju i tredje ring på gymnasiet. Tänk vad 3 år går fort, jag och en klasskamrat satt på bussen och pratade då vi kom fram till att det har gått väldigt fort. Hon nämnde bland annat att vi var till tekniska museet, bowlade, gick ut och gick... ja, vi satt och pratade gamla minnen.
Detta får mig att tänka så enormt på vad framtiden har att erbjuda, det finns så mycket där ute som man vill upptäcka, så mycket som man gärna vill uppnå, så mycket man skulle vilja jobba som. Tankar som dessa skulle kunna driva en till vansinne, man ska helst tänka här och nu, det är sant. Men för mig är det en ganska mysig tanke, alltid någonting att tänka på innan man sover, när man sitter på bussen, tåget eller bara är själv. För att upptäcka, för att uppnå, så behöver man inte planera en massa, det är bara att göra det. Jag och några vänner har sagt att vi ska åka ner till Tyskland med bil, och det bara sa vi någon dag sådär och nu så ska vi göra det nästa sommar, eller om allt går som det ska så ska vi åka i alla fall.
Men jag säger som fransämmen säger, Carpe Diem eller Fånga dagen, som det heter på svenska. När man vaknar ska man ta det lugnt och sedan är det bara att göra det som dagen har att erbjuda, man kan ringa vänner, ta en joggingrunda, träna, gymma... allt detta kan man faktiskt göra på en dag, nu behöver ni såklart inte göra det som jag föreslog, men gör någonting i alla fall! Gör någonting som faller just er in och gör det bästa av det.

Tankar, det bästa man kan ha.

Nu ska jag dra, Sköt om er!

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0