YES man...

Jag vet att den inte är ny, den har ett par år på nacken, men dagens film blir ändå "Yes-Man", mend Jim Carrey i huvudrollen.
Det finns en scen där Carrey ska rädda en person från att hoppa och ta livet av sig, då sjunger han den underbara låt som heter Jumper, utav gruppen "Third eye blind". Jag råder er som inte sett filmen eller hört låten, att ni kollar och lyssnar på en gång, det är värt, jag lovar!

Just den låten gör mig, på nåt sätt, positiv, även om den innehåller lite sorlig text.

Dagarna går förbi och skolan hänger på axlarna som ett ok, fyllt med vatten som man inte får tippa ut, annars ryker man. Med detta vill jag säga att jag är väldigt skoltrött, man orkar inte mer. Jag kommer ihåg då man gick i 1.an, då kände man sig lite less på skolan, men nu är det verkligen så att man inte vill till skolan, man vill inte göra uppgifterna och man inte plugga. Jag märker att ett sommarlov inte är tillräckligt, man behöver nästan vila i minst ett år innan man kommer tillbaka till studierna, för vem sa att det var bättre i 3.e ring? (Visserligen var det väl jag), men jag har bevisat mig fel, det är många kurser man inte orkar med och det känns som att man ibland ligger efter.

Då all denna negativa energi kommer över en, sätter man på lite musik och sjunger eller headbangar till en riktigt tung låt, eller så kan man kolla film, och för er som känner er lite negativa och vill pigga upp er lite, titta på, Yes-Man, den får en på glatt humör, (som vanligt då Jim Carrey medverkar i filmer).
Kan ge tips på "Dum, dummare", också en väldigt rolig komedi.

Men just nu, då klockan är ca 23:40, så kanske det är dags att sova.

Hörs när jag orkar skriva igen!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0