"Ja ja, jag gör det snart"

Är inte det ett återkommande uttryck i er vardag?

Faktum är att vi människor säger det ganska ofta, saker som blir uppskjutna och som aldrig, aldrig blir av, vilket kan anses som tråkigt. Ni som går i skolan känner igen er dels för läxor och inlämningar dels för att man inte orkar göra saker som man måste.

Jag vet hur det är, jag tar ju snart studenten, vilket kommer att bli väldigt roligt! I alla fall, så har jag blivit väldigt skoltrött den senaste månaden, både för skolans del, att man tänker att man snart, men snart, men snart, tar studenten och kommer då in i ett sorts "latmask-tänk", men också för en del personliga problem, en aning privata faktiskt som jag väljer att hålla för mig själv.

Men det är en sak som jag vill säga och lätta på mitt hjärta, jag kommer att sakna skolan såsom den är. Jag menar, snart börjar ju livet på riktigt, vad har hänt, kändes ju som att man precis gick i 3.an och lekte med kulor i sandgropen? Tiden går så oerhört fort, för vissa går den långsamt och för er förstår jag det, för jag har varit där själv! Men tänk då tillbaka på stunder man har haft i skolan, i livet som allmänhet också, då får ni en liten susning om vad jag pratar om i alla fall.

Jag kommer ju att sakna massor av personer, personer som man har träffat, personer som man vill se igen men som ska åka bort, personer som man bara hälsar på i skolan etc. Men mest av allt kommer jag en person (du vet vem du är) och såklart hela min klass, även om jag vet att jag inte umgås med en del utav er, så ska ni veta att jag kommer att känna saknad efter er!

Tänk er en trygg person, en person som verkligen gör just dig trygg. Sen har ni varit bästa vänner eller tillsammans i 3 år, men nu tvingas gå åt olika håll. Då känner man sig såklart otrygg och i det här fallet så är det inte en person, nej, det är ca 24 andra individer, som vill olika i livet, men som jag ändå har fått gå i samma klass som i 3 år. Jag har lärt mig mycket utav er, både socialt och studiemässigt!

Fastän det är ett litet tag kvar till studenten, så ska ni veta, att ni är bäst! SPME 3! Tack för 3 helt underbara år, med nya bekantskaper och vänner!

Bye Bye WendelaHebbe Gymnasiet och alla elever och lärare!

Just ja, snart är det sommar och sol!


Bjuder på en gammal sommarbild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0